JAG BÖRJAR BLI STOR

Vet ni vad ni vill med ert liv? Jag har alltid haft en plan på vad jag vill bli och sedan bytte jag ut den planen mot en ny, och sedan byttes den ut 208487 gånger till på vägen. Jag vet inte längre vart jag befinner mig och vad jag ska göra med mitt liv när jag växer upp och sanningen är att jag i princip redan har växt upp. Jag var tvungen att växa upp väldigt tidigt i min familj för att jag har alltid tagit näst intill allt ansvar som egentligen mina föräldrar borde ha tagit. Allt det där ansvaret och att leka "förälder" hemma fick utslag sedan när jag var bland kompisar där jag leker 5 och kan fjanta mig så mycket och jag skämmer ut allihopa, det är ingen som kan se på mig ute på gatorna att jag var förälder hemma och fick ta allt ansvar och bära på alla bördor. Jag är lite sån, allt har två sidor. Jag kan vara mamma, men samtidigt är jag ett barn. Jag fyller 18 i år och får göra näst intill vad jag vill, jag får ett stort ansvar som jag redan är beredd på att ta, för att jag är van. Jag blir fri. Fri, vad är egentligen det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0