FUNDERAR PÅ LIVET

I år fyller jag 18 år , och det är stort!
Vad vill jag med livet, vad vill jag ska hända? Det är det här jag har väntar på hela mitt liv, att bli 18, att bli myndig! Jag fyller visserligen rätt sent på året (september) men det finns så mycket jag vill hinna med. Jag vill tatuera mig, det är något jag har bestämt och jag vet redan vad jag vill göra. En drömfångare! Mainstream tänker ni då, jag vet. Men jag har en tanke bakom det. En drömfångare sätter man upp för att förhindra bad dreams, right ? Och jag tänker att jag har varit med om mycket hemskt i mitt liv och jag kopplar ihop dessa på något sätt, att jag ska skyddas från allt det där jag har varit med om. Sen när man är 18 får man ju gå ut på vissa klubbar, det måste man ju göra bara för att? Jag är inte den där fest typen och har aldrig varit heller, visst har jag druckit , men vem har inte det? Jag kommer inte vara tjejen som bara festar i flera år. Året man är 18 kommer det nog bli lite så, just för att fira , just för att leva. Men jag vill inte tappa kontrollen om mig själv, jag vill kunna ha mitt liv ändå. Jag har en underbar pojkvän som jag hoppas jag kan vara med så länge det är möjligt, jag har inte sovit utan honom sen vi blev tillsammans (förutom 2-3 nätter) och det här är det enda förhållandet som här varit på detta sättet, visst det är inte mitt längsta förhållande hittills men det är det mest mogna och bästa jag haft. Nästa onsdag ska jag gå min första kurs på körskolan tillsammans med min pojkvän, fick de i påskpresent av hans fina mamma som ville att vi skulle göra detta tillsammans. Jag är rädd men samtidig förväntansfull, hela uppspelt över att få börja köra. Det blev som ett slag i ansiktet, är jag påväg att bli vuxen nu? Eller är jag redan det? Sen har jag mina absoluta favorit tjejer som jag hoppas att jag aldrig förlorar. Mikaela, Amanda och Sara tänker jag på i första hand, ni anar inte hur mycket ni betyder för mig o jag ser er verkligen som mina bästa vänner!
-
Det är sånt här jag funderar på denna fredags morgonen, vet inte om ni orkade läsa allt men hoppas ni får en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Amanda E. Holm

du är underbar! bästa bästis, love you! <3

2013-03-19 @ 18:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0