NÖJD ÖVER ATT VARA JAG

Vill inte skriva någon roman så ska kortfatta det.. Jag är smart. Hur många skrattade åt mig nu? Antagligen de flesta. Och jag är van vid det. Många vänner skrattar åt mig när jag säger att jag är smart. Skämt eller ej? Det sårar. Man måste inte veta allt här i världen, man kan inte veta allt. Jag vet inte mycket om saker som inte intresserar mig, men de som intresserar mig är jag duktig på. Varför ska ja bry mig om saker som inte intresserar mig? Varför ska ja veta allt om det? Jag kanske inte kan allt de naturvetenskapliga eller allt om matematik, men det är inte "ämnen" som är intressanta enligt mig. Men jag är smart, trots att alla sagt annat. Och de gör ont, speciellt om de kommer från någon som ska känna mig. Nu säger jag godnatt 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0