Sthlm 2012

Köpte med go dryck från expresso och fick springa till tåget som gick 07.40 som skulle ta oss till huvudstaden på ca 3 timmar. Blev mycket prat, läsning och skratt
Jag satt brevid Jacob en stund och vi spelade spel på hans iPad, roligt
Tiden gick rätt fort & vi stannade på fåtal platsen bl.a. Allingås, Skövde och Katrineholm!
Vi bodde på båten Gustaf af Klint, mitt emot Gröna Lund - super nära station Slussen!
Vi ställde av vårt bagage och gick sedan ut på äventyr, såg Globen!! Dock inte på supernära håll..
Vi stannade vid medis (medborgarplatsen) och fotade lite. Från vänster: Rebecca/Mona/Jacob/Moi
Det finns en gränd som är väldigt smal, där stannade vi till och fotade lite, fick även en hoppbild som jag dock inte vågar bjuda på!
Fick många fina bilder på byggnader och gator, super mysigt!

Vi stannade till vid slottet och kikade, riktigt mäktigt! 2 dagar senare befann vi oss på insidan och fick en guidad tur!
Fick bilder utanför rikstan & de låg jätte fint vid vattnet!
Vi kom fram till plattan oh jag ville ta maaassa bilder - kände mig jättetuff hahaha! Sen drog vi in på kulturhuset och fikade, mums!
Kvällarna var bäst, det var jättefint upplyst och jag önska att jag hade fått tusen kort med bra kvalité som jag hade kunnat visa upp, det slutade med 1 bild.. Men vi blev alltid extra pigga på kvällen/natten och busade i våran "hytt"
Avgångstid ifrån Sthlms centralstation kl: 19.10 - Ankomst i Göteborg kl: 22:17
-
Visar allt inköpt senare, nu är studiebidraget slut! :( Visar även upp mina glasögon som jag hämtade upp igår ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0